תקלות נפוצות בדודי שמש וחשמל


דוד חשמל מקצר, פאנל סולארי בלוי או צנרת בעייתית, יש כל כך הרבה בעיות שיכולות לקרות לדודי השמש שלכם וזה הזמן להכיר אותם. אם דוד השמש שלכם עושה בעיות, אבחון קצר יכול להסביר לכם מה בדיוק הבעיה והאם תוכלו לפתור אותה לבדכם.

ידיעת והבנת הבעיה היא השלב הראשון בפתרון

יש כל כך הרבה בעיות שיכולות לעלות בניהול משק בית וכדאי מאוד שתכינו את עצמכם לכך. בעיות בחשמל, בעיות במערכת המים ובעיות ביוב יכולות להיות נושא שנראה רחוק אך יום אחד כך פתאום הם יהפכו להיותה נושא המרכזי בו תתעסקו. גם בעיות בדודי שמש יכולות להיות מעיקות ואולי אף יותר משאר הבעיות כיוון שאתם לא תוכלו לקבל את המקלחת החמה שאתם צריכים בעיקר בימי החורף. ידיעת הבעיות יכולה לעזור לכם לפתרון קל יותר ולהרבה פחות היסטריה.

מהן התקלות הכי נפוצות בדודי שמש וחשמל?
דוד חשמל מקצר
תקלות נפוצות בדודי חשמל ושמש

·         התקלה הראשונה היא דוד שמש שלא מחמם את המים בכלל או בצורה חלקית בלבד. בעיה זו לעתים מתרחשת בגל לאי ניקוי הפאנל הסולרי, הלוא הוא קולט השמש, כאשר אבק רב יכול להיות בעייתי מאוד. כמו כן, הניקוי צריך להיות גם חיצוני וגם פנימי כאשר האבנית ששוקעת בצינורות יכולה להיות מאוד בעייתית.
·         עוד תקלה נפוצה היא דוד חשמל מקצר. דוד החשמל יכול לקצר בגלל סיבות רבות כאשר לעתים מדבור בחיווט רע של החשמל שיכול להיהרס עם הזמן או כתוצאה מחבלה חיצונית, חדירת מים וכולה. ברגע שהחיווט לא כשורה, הדוד יקצר מיד כשמדליקים אותו ולעתים מדובר בלוח החשמל שלא עומד בעומס לכן חשוב לקרוא לטכנאי דודי חשמל מנוסה.
·         לעתים הבעיה בדוד החשמל שמקצר תהיה בגוף החימום עצמו שכבר בלוי ולא רק בחיווט דבר שמחייב החלפה שלו.

גם התרמוסטט יכול להיות בעייתי

הבעיה בדוד חשמל מקצר יכולה להיות גם בתרמוסטט. אם דוד החשמל פועל אך מקצר אחרי עשרים דקות פחו תאו יותר, זה אומר שרק כשהתרמוסטט פועל הקצר מתרחש ולכן ברור מה הבעיה. החלפת התרמוסטט תהיה הדבר הנכון לפתרון ואין צורך להחליף את כל גוף החימום או לתקן את החיווט. כשיש צורך להחליף את התרמוסטט עם גוף החימום עצמו נהוג לכנות זאת בהחלפת פלאנג', כאשר הפלאנג' היא ה'צלחת' שעליה מותקנת כל המערכת הזו.

תגובות